ד׳׳ר דנה אמיר זכתה בפרס היימן של ארגון ה-IPA

ד״ר דנה אמירהפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר דנה אמיר, ראש המגמה לטיפול באמנויות - ביבליותרפיה, בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה בפרס היימן של הועדה לפסיכואנליזה של ילדים ובני נוער (COCAP) בהתאחדות הפסיכואנליטית הבינלאומית (IPA).  פרס היימן לפירסומים בנושא ילדים ובוגרים שעברו טראומה הוענק למאמרה של ד"ר דנה אמיר תחת הכותרת "When Language Meets Traumatic Lacuna: The Metaphoric, the Metonymic and the Psychotic Modes of Testimony".

הפרס אשר מוענק אחת לשנתיים מתבסס על מסורת ארוכת שנים של עבודה מצויינת בתחום, המתארת את התרומה של הפסיכיאנאליזה להבנת הטיפול באנשים שסובלים מטראומה בכל הגילאים. הפרס יוענק לד"ר אמיר בקונגרס ה-IPA שייערך בבואיינס איירס ביולי 2017.

תקציר המאמר הזוכה:

This article traces four modes of traumatic testimony that are distinguished from one another in the degree of the psychic motility they succeed to form in relation to traumatic memories: the metaphoric, the metonymic, the excessive-psychotic, and the Muselmann-psychotic modes of testimony. While the metaphoric mode is characterized by the simultaneous holding of the position of the victim (the experiencing I) and the position of the witness (the narrating I), the other three modes are gradually declining in their capacity to hold the traumatic memories in mind in a way that allows for transformation and healing. These four modes are illustrated through a close reading of various testimonies suggesting that the core of the psychoanalytic treatment of trauma lies in the attempt to enable the crucial shift from the metonymic, the excessive, and the Muselmann modes of testimony to the metaphoric one, which is the only force that can turn the traumatic lacuna into a creative force.

מפגש סטודנטים מהתכנית לגיל הרך והתוכנית הבינלאומית להתפתחות הילד

תמונה מהמפגשבסמסטר הראשון של שנה"ל תשע"ז, במסגרת הקורס "מבט אנתרופולוגי על חינוך בגיל הרך" המועבר על ידי ד"ר דבי גולדן, נפגשו סטודנטים מהתואר השני בתוכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך עם סטודנטים מהתוכנית הבינלאומית לתואר שני בהתפתחות הילד.

בתוכנית הרב תחומית לומדים סטודנטים ישראלים, בעוד שבתוכנית הבינלאומית לומדים סטודנטים ממגוון מדינות, רובן מדינות מתפתחות. המפגש כלל היכרות בין הסטודנטים וקבוצות שיח ודיון על נושאים המעסיקים את אנשי המקצוע בגיל ברך בתרבויות השונות. המפגש סיפק לסטודנטים הזדמנות להיכרות עם אנשי מקצוע במדינות שונות ולשיח על מכנים משותפים והבדלים בין תרבותיים בחינוך לגיל הרך בתרבויות שונות.

התכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך מעניקה בסיס ידע רחב ועדכני בנושאים הקשורים להתפתחות וחינוך בגיל הרך, מהלידה ועד שנות ביה"ס הראשונות. מטרתה הראשונה של התוכנית הינה קידום הידע בתחום החינוך וההתפתחות תוך פיתוח והרחבה של חקר הגיל הרך בכלל ובהקשר הישראלי בפרט. המטרה השנייה הינה טיפוח מנהיגות חינוכית בעלת יכולות עיוניות ומעשיות אשר תוביל ותקדם שינויים ושיפורים באיכות החינוך לגיל הרך.

לצפייה באלבום התמונות ממפגש לחצו כאן (בחלון חדש)

פרופ' אדיר כהן בראיון לליידי גלובס על כתיבה ככלי טיפולי

פרופ׳ אדיר כהןפרופ' (אמריטוס) אדיר כהן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם שהגה את שיטת הביבליותרפיה לטיפול באמצעות ספרות וכתיבה, עמד במרכזה של כתבה נרחבת שפורסמה השבוע במגזין "ליידי גלובס". בראיון ל'ליידי גלובס' הוא מנתח את כוחה של הכתיבה ככלי טיפולי, הדרכים להתגבר על מחסומי כתיבה, והשימוש בכלים הללו להסרת מחסומים בחיי היומיום.
 
"ביבליותרפיה היא תחום נרחב, משתמשים ביצירות ספרותיות במטרה לטפל במטופלים לאורך כל הגילים.  בתוך הביבליותרפיה ניתן למנות את הכתיבה- תרפיה וההומור-תרפיה, שכל אחת מהן היא עולם ומלואו", אמר בראיון, בין היתר.

לקריאת הכתבה לחצו כאן (בחלון חדש)

המאסטרנטית יערה גור-אש זכתה במלגת קרן בן-זאב

איור זכייההפקולטה לחינוך מברכרת את יערה גור אש, סטודנטית לתואר שני, במגמה להנחיית קבוצות בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה במילגה למחקר מצטיין מקרן בן זאב על עבודתה בנושא: "הבדלים אינדוודואלים בהערכת רגש בעקבות האזנה למוזיקה", בהנחייתו של פרופ' משה זיידנר.

הקרן ע"ש בן זאב מעניקה מלגות לסטודנטים/יות הלומדים/ות לתואר שני במסלול עם כתיבת עבודה מחקרית (תיזה) באוניברסיטת חיפה. המלגות מיועדות ללעידוד עבודת מחקר אקדמיות מצטיינות לתואר שני בנושא רגשות מכל תחומי הדעת.

לקריאת תקציר העבודה לחצו כאן (קישור לקובץ PDF, בחלון חדש)

Menu