פרופ' מיכל שני בכתבת דעה בעיתון 'ישראל היום'

מיכל שניביום שלישי ה-22 באוגוסט 2017 התפרסמה בעיתון 'ישראל היום' כתבת דעה מאת פרופ' מיכל שני, מהחוג ללקויות למידה, ביחס לשכיחות של לקויי למידה וההתאמות בבתי הספר, תחת הכותרת "התאמות מהסיבות הלא נכונות".

מתוך הכתבה, השכיחות הלא ריאלית של אישורי התאמות ללקויי למידה במערכת החינוך בישראל נובעת ממספר סיבות:  "ראשית, אין הסברה נכונה להרים ולתלמידים על ההשלכות של קבלת התאמות שלא על בסיס לקות למידה. תלמידים מתרגלים לא לכתוב אלא לענות בעל פה, לבצע מבחנים ללא הגבלת זמן, לא לטפל בחסכים שיש להם בהבעה בכתב למשל. אבל כאשר הם מגיעים למבחן הפסיכומטרי ולאוניברסיטאות הם נתקלים ב"קיר זכוכית". לפי הנתונים שבידנו, כארבעה עד שמונה אחוזים בלבד מהלומדים במוסדות להשכלה גבוהה מקבלים התאמות על בסיס לקויות למידה. נתון דומה קיים לגבי התאמות במבחן הפסיכומטרי."  

לקריאת הכתבה המלאה מאתר ״ישראל היום״ לחצו כאן (בחלון חדש)

לקריאת הכתבה בפורמט הדפסה לחץ כאן (בחלון חדש)

Menu