שי אולשר ורוזה לייקיןהחוג לחינוך מתמטי מברך את חבריו על מינויים לבעלי תפקידים בכנס ICME 14 אשר יתקיים בשנגחאי ביולי 2020:
פרופ' רוזה לייקין על מינוייה ליו"ר משותף של קבוצת העבודה בנושא יצירתיות (TSG 59)
ד"ר שי אולשר על מינויו לחבר צוות בקבוצת העבודה בנושא הערכה (TSG 42)

שי אולשר ומיכל ירושלמייוזמה הקורמת עור וגידים בשנים האחרונות היא מערכת ממוחשבת שבמסגרתה פותרים התלמידים תרגילים בזמן השיעור ובכך מספקים למורה תמונת מצב עדכנית ופרסונלית בנוגע לרמתם, כמו גם הקשיים הספציפיים שעמם הם מתמודדים. מאחורי המערכת עומדים פרופ' מיכל ירושלמי וד"ר שי אולשר מהחוג לחינוך מתמטי באוניברסיטת חיפה, והמערכת החדשנית היא פרי של שיתוף פעולה בין משרד החינוך וקרן טראמפ. המערכת נמצאת כרגע בשלב פיילוט בכמה כיתות ברחבי הארץ. "המטרה במערכת הזו היא לקבל קצת יותר מידע על התלמיד מאשר אם הוא צדק או טעה", אומר ד"ר אולשר. "לכן אנחנו שואלים יותר שאלות שיש להן כמה פתרונות. מה שאנחנו מנסים לעשות זה לנתח את העבודה של התלמיד בצורה שתיתן לנו את המידע עליו, כך אנחנו יכולים להשוות בין התשובות ולנהל דיון שהוא מעבר לתשובה עצמה, ולהרחיב את היריעה. אני רוצה לאפשר את הדיון על התכונות המתמטיות של כל שאלה, וגם לאפיין את התשובות של התלמידים שלי".
אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "שאלת מיליון הדולר של החינוך בכלל ושל חמש היחידות במתמטיקה בפרט היא איך ללמד ברמה גבוהה, בלי להתפשר, אבל בו בזמן לתת מענה אישי לכל תלמיד. מה יכולה לעשות מורה שהתלמידים בכיתה שלה לא מגיעים במידה אחת, כל אחד לומד וחושב אחרת, כל אחת עם היכולות והקשיים שלה? תוכנית המרא"ה של אוניברסיטת חיפה היא דרך קלינית חדשנית שרותמת את הטכנולוגיה של המאה ה-21 כדי להתמודד עם האתגר ולאפשר למורים גם ללמד ברמה גבוהה וגם לחנוך לנער לפי דרכו".

לקריאת הראיון באתר Ynet לחץ כאן (חלון חדש)

מיכל ושיב-10 לינואר התקיים באוניברסיטה סמינר בינלאומי בנושא הערכה מעצבת ממוחשבת במתמטיקה, בדגש על שימוש בכלים ממוחשבים בכיתת המתמטיקה. במסגרת הסמינר אירחו פרופ' מיכל ירושלמי וד"ר שי אולשר, ממרכז "החממה", בפקולטה לחינוך, חוקרים ואנשי חינוך מובילים מהעולם - פרופ' יהודה שוורץ ופרופ' דן חזן מארה"ב, פרופ' ביניין ש'ו מסין, פרופ' פרדיננדו ארזרלו, פרופ' כריסטינה סבנה וד"ר אנליזה קוזי מאיטליה ופרופ' אלן ליאונג מהונג-קונג. במסגרת הסמינר התקיימו הרצאות על חקר והטמעה של טכנולוגיה בשירות הערכה, תוך התמקדות בהערכה מעצבת לשאלות פתוחות ומשימות חקר, בכיתת המתמטיקה. ביומיים שקדמו לסמינר הבינלאומי התקיימו שני ימי עבודה סדנאית. הסדנה התמקדה, בין השאר, במיסוד העבודה עם שותפים מרחבי העולם אשר עובדים בשנים האחרונות עם תוצרי מחקר שפיתוחם ויישומם בארץ נתמך על ידי ISF , קרן טראמפ ולינקס.

לאתר הסמינר (בחלון חדש)

לצפייה בתמונות מהסמינר (בחלון חדש)

Menu