לימודי תואר שלישי (לתואר דוקטור PhD) מיועדים לסטודנטים נבחרים, בעלי תואר מ"א (במסלול עם תזה), המעוניינים בהתמחות בנושא ספציפי הקשור לתחומי הייעוץ והתפתחות האדם ובביצוע מחקר מקיף ומעמיק בנושא זה. לימודי הדוקטורט כוללים השתתפות במספר מצומצם של קורסים ועיקר הלימוד כרוך בכתיבת הצעת המחקר, בביצועו ובכתיבת דו"ח המחקר הסופי – כל זאת בהנחיית מנחה אישי מסגל החוג.
הביבליותרפיה היא שיטת טיפול באמצעות ספרות, השייכת לתחום הטיפול באמצעות אמנויות. זוהי שיטת טיפול העושה שימוש ביצירות מתחום הספרות היפה (פרוזה, שירה וספרות ילדים) וכן בתהליכי כתיבה מגוונים במטרה לפתח תובנה ומודעות, לאפשר הכרות עם העולם הרגשי והקונפליקטים המודעים והלא מודעים הקשורים בו ולסייע בהתמודדות עם מצבי מצוקה ובהבנה עמוקה יותר של מערכות יחסים.
מטרת המגמה לייעוץ היא להעמיק את הבסיס התיאורטי שנרכש בלימודי התואר הראשון בנושאי הייעוץ החינוכי והפסיכולוגי-התפתחותי. הדגש הוא על העמקת היסודות העיוניים של הייעוץ, הרחבה באוריינטציה המערכתית בגישות קבוצתיות ופרטניות, הבנה של סוגיות במחקר היישומי, הכנה לתפקידי ריכוז והנחייה והתייחסות הערכתית וביקורתית לעבודת הייעוץ.
תוכנית ייחודית, תלת שנתית (3 סמסטרים  מדי שנה כולל סמסטר קיץ) הכוללת לימודים אקדמיים לצד הכשרה מעשית בבתי הספר. התוכנית זהה לתוכנית הקיימת באוניברסיטת חיפה תוך התאמה לצרכים המיוחדים של האוכלוסייה החרדית. בתום הלימודים מוענק תואר מ"א במגמה לייעוץ חינוכי בחוג לייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה.
המגמה לחינוך והתפתחות האדם מציעה תכנית ייחודית המתמקדת בתהליכים התפתחותיים והקשריהם החינוכיים בטווח החיים. המגמה חותרת להעמקת הידע אודות הגורמים והתהליכים המשפיעים על תפקודו והסתגלותו של הפרט בסביבות התפתחותיות שונות, כגון המשפחה והמסגרת החינוכית .
מטרתה של המגמה להנחיית קבוצות היא להכשיר אנשי מקצוע להנחות קבוצות משימה, קבוצות ייעוץ וקבוצות טיפול, בקשת רחבה של נושאים: התפתחות אישית ובין אישית, התפתחות רגשית של ילדים ומתבגרים, הנחיית הורים וקבוצות מורים. המגמה תכשיר מומחים המסוגלים לשלב בין פרקטיקה ומחקר.
תכנית הלימודים לתואר שני מעניקה בסיס ידע רחב ועדכני בנושאים הקשורים להתפתחות וחינוך בגיל הרך, מהלידה ועד שנות ביה"ס הראשונות. מטרתה הראשונה של התוכנית הינה קידום הידע בתחום החינוך וההתפתחות תוך פיתוח והרחבה של חקר הגיל הרך בכלל ובהקשר הישראלי בפרט. המטרה השנייה הינה טיפוח מנהיגות חינוכית בעלת יכולות עיוניות ומעשיות אשר תוביל ותקדם שינויים ושיפורים באיכות החינוך לגיל הרך.
החוג לייעוץ והתפתחות האדם מכשיר סטודנטים במספר מסלולי לימוד מתקדמים:
במגמה לייעוץ חינוכי, במגמה לטיפול באמנויות- ביבליותרפיה, במגמה לחינוך והתפתחות האדם,  בתכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך ובמגמה להנחיית קבוצות.
לימודי התואר הראשון בחוג לייעוץ והתפתחות האדם מיועדים לסטודנטים המעוניינים להבין את הפסיכולוגיה של בני-אדם בשלבי החיים השונים ולרכוש דרכי התערבות לסייע להם בהתפתחותם התקינה והחריגה גם יחד. סטודנטים המעוניינים בקריירה של סיוע חינוכי-פסיכולוגי לזולת ובתרומה לעתיד חברתי טוב יותר מוזמנים להירשם ללימודים בחוג זה.
במהלך הלימודים ילמד הסטודנט 20 נ' חובה, השלמות בהתאם ללימודיו הקודמים (כפי שתקבע ועדת הקבלה), והתנסות מעשית בהיקף של 8 נ' בכל שנה. לימודים במסלול החד-שנתי יתאפשרו באישור ועדת הקבלה, במקרים בהם התלמיד סיים את כל חובות הב"א ובמידה והתוכנית מתקיימת באותה שנה.
Menu