ד״ר מיה בניש וייסמןהפקולטה לחינוך מברכת את את ד"ר מיה בניש-וייסמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, שנבחרה לנציגה איזורית באגודה הבין לאומית לפסיכולוגיה בין תרבותית (The International Association for Cross-Cultural Psychology - IACCP).

מאחלים לה הצלחה בתפקידה וקידום המחקר והעשייה בתחום.

לצפייה בהודעה על בחירתה של ד״ר וייסמן באתר האגודה לחץ כאן (בחלון חדש)

 

אודות האגודה הבין לאומית לפסיכולוגיה בין תרבותית IACCP

The International Association for Cross-Cultural Psychology (IACCP) was founded in 1972 and has a membership of over 800 persons in more than 65 countries. The aims of the Association are to facilitate communication among persons interested in a diverse range of issues involving the intersection of culture and psychology. IACCP is affiliated with the International Union of Psychological Science (IUPsyS). We are associated with several publications, including the bimonthly Journal of Cross-Cultural Psychology, the online teaching resource Online Readings in Psychology and Culture, and conference proceedings.

המשתתפים בפתיחת המעבדההמעבדה מיועדת לחקור תמונה שצולמה במעמב הפתיחהתהליכי למידת מיומנות בהפרעות נוירו-התפתחותיות החל משלב הרכישה הראשוני ועד שלבי למידה מאוחרים יותר כדוגמת קונסולידציה ואחזור. חלק ארי מן המחקר הנערך במעבדה מוקדש להבנת תהליכי למידה העומדים בבסיס רכישה של מיומנויות שפה ודיבור. תחום מחקר נוסף עוסק בחקר תהליכי אדפטציה פרספטואליים בשפה בהפרעות נוירו-התפתחותיות. דרך המחקרים הנערכים במעבדה אנו מקווים להגיע להבנה טובה באשר למנגנונים הקוגניטיביים המעורבים ברכישת מיומנויות וכן להתחקות אחר הבסיס הנוירו-קוגניטיבי של הפרעות נוירו-התפתחותיות שונות.

צילום כריכת הדוחדוח זה הוא פרי של שיתוף פעולה בין חוקרים מהמכון לטכנולוגיה חינוכית של האוניברסיטה הפתוחה בבריטניה ובין חוקרים מהמרכז למצוינות מחקרית "למידה בחברת המידע" (LINKS I-CORE)*. הדוח משרטט עשרה מתווים של פדגוגיות חדשניות שעשויות לשנות את פני החינוך, ומארגנם על פי דחיפות ועל פי טווח הזמן הדרוש לשם יישומן הרחב.

הדוח בגרסתו האנגלית כבר הספיק ליצור הדים רבים ברחבי העולם ואנו מקווים כי המתווים של הפדגוגיות החדשניות המוצגים בגרסה העברית יהוו השראה גם עבורכם - מורים, מחנכים, יועצים, חוקרים, יזמים ואנשי חינוך בארץ!

ניתן להוריד את התרגום העברי של הדוח "פדגוגיות חדשניות 2017" מאתר המגמה לטכנולוגיות בחינוך בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה (בחלון חדש).

דוח הפדגוגיות החדשניות 2017 בגרסה המקורית (אנגלית, בחלון חדש)

כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דבי גולדן, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על יציאה לאור של ספרה החדש, יחד עם ד"ר לורן ארדריך וד"ר סווטה רוברמן,
Mothering, Education and Culture: Russian, Palestinian and Jewish Middle-Class Mothers in Israeli Society.

בלב הספר Mothering, Education and Culture עומדת שאלת עיצובה של אימהוּת בזיקה אל השדה החינוכי. הספר הוא פרי מחקר השוואתי על מעורבותן של אימהות בחינוך ילדיהן. אוכלוסיית המחקר היא 30 נשים ממעמד הביניים, הנמנות עם שלוש קבוצות חברתיות-תרבותיות בישראל: יוצאות ברית המועצות לשעבר, פלסטיניות ויהודיות ילידות ישראל. במסגרת המחקר ערכנו עמן ראיונות עומק מגובי אתנוגרפיה (ethnographically informed interviews), ולמדנו על השונה ועל המשותף בהשקפותיהן ובאופני הפעולה שלהן בנוגע לחינוך ילדיהן ולתפקידן בהבטחתו. המבט ההשוואתי מגלה כיצד מודלים נפוצים של הורות, כגון ״אימהות אינטנסיבית״, ו״טיפוח מכוון״ (concerted cultivation) מקבלים ביטוי ייחודי אצל אימהות מהקבוצות השונות. הספר מראה כיצד אימהוּת מתעצבת כמארג של מעמד, תרבות ומיקום חברתי, תוך זיקה לפעולה בשדה החינוכי.

לצפייה בדף הספר באתר Palgrave לחץ כאן (בחלון חדש)

לחץ כאן לקישור לפודקאסט באנגלית (מאוגוסט 2017) אודות הספר בתוכנית שנקראת The Tel Aviv Review

 

Menu