הפקולטה לחינוך שמחה לבשר על העלאתן לדרגת פרופ' חבר של שתי חברות סגל:

פרופ' זהבה רוזנבלט, מהחוג למדיניות ומנהיגות בחינוך. פרופ' רוזנבלט מתמחה בארגונים (בתי"ס) במשבר ובמעבר, עבודת מורים ומנהלים, גמישות בעבודת המורה, ניהול בתי ספר אוטונומיים, אתיקה בבתי"ס.z rozenblatt1

 

 

 

 

miri-sharf

 פרופ' מירי שרף, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם. פרופ' שרף מתמחה במערכות יחסים קרובות בילדות, בהתבגרות ובבגרות הצעירה: יחסי הורים-ילדים, יחסים עם שווים, יחסי אחאים ויחסים רומנטיים; התקשרות , ניצני הורות והורות, עמידות ועיבוד של התנסויות חיים קשות.

הפקולטה לחינוך גאה בהישגיהן המרשימים של פרופ' שרף ופרופ' רוזנבלט ושמחה עימן על קידומן המכובד.

grants-winnerברכות לחברי הסגל בפקולטה לחינוך על זכייתם המכובת במענקי מחקר יוקרתיים 

 

ברכות לפרופ' (אמריטה)  רחל הרץ-לזרוביץ'', מהחוג לrahel-herz-lazarobizלמידה, הוראה והדרכה, על פירסום המאמר יחד עם עביר פראח מהפקולטה לעבודה סוציאלית וד"ר תמר זלניקר מחוג לפסיכולוגיה (אוניברסיטת תל אביב) בכתב העת Creative Education . המאמר, תחת הכותרת Expression of Symbols and Their Message of Peace and Conflict in Identity Drawing Map (IDM):Arab and Jewish Students
עוסק בזהות הממוקפת ובציורים של הזהות אצל סטודנטים ערבים ויהודים, המתודולוגיה של ציור הזהות נותנת לנו חומר מעניין לניתוח המציאות בקמפוס.

The-Ultra-Orthodox-Education-in-Israel-Law-Culture-and-Politicsהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר לטם פרי חזן, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, על הוצאת ספרה החדש בהוצאת נבו והמכון למחקרי חקיקה ולמשפט השוואתי ע"ש הרי ומיכאל סאקר, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים: "החינוך החרדי בישראל: בין משפט, תרבות ופוליטיקה".

tami-kazirד"ר תמי קציר, ראש החוג ללקויות למידה חוקרת קריאה וקשיי קריאה בקרב אוכלוסיות שונות. בראיון עימה, בכתבה ששודרה ב 10.7.13 בתכנית 'מבט שני' שבערוץ אחד, היא מספרת על אוכלסית פגועי מוח שנותרו רק עם המיספירת ימין (חצי מוח) ובכל זאת בעקבות פלסטיות מוחית והתערבות מתאימה הצליחו לרכוש מיומנויות קריאה.
לצפייה בכתבה המלאה:
http://www.iba.org.il/media/?recorded=1&starting=1522941

לצפייה מיו-טיוב:
http://www.youtube.com/watch?v=tE2mkSJ0UiA&feature=em-upload_owner#action=share

Batshi-Mantzur-Hadadהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר בת שבע חדד, מהחוג לחינוך מיוחד על זכייתה יחד עם ד"ר גליה אבידן, מאוניברסיטת בן גוריון במענק של משרד החינוך בנושא: "פיתוח כלים התנהגותיים לאבחון קשיים בזיהוי פרצופים בקרב ילדים".

המחזור הרביעי של תכנית חותם Teach First Israel להכשרת מורים נפתח בתחילת יולי בחוג ללמידה, הוראה והדרכה. hotam-opening
את מאה וחמישה המשתתפים החדשים, במסלולים לבית הספר היסודי ובמסלולים לבית הספר העל-יסודי ברכו ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, פרופ' בילי עילם וראש מסלול BA והכשרת מורים בחוג, ד"ר אריה קיזל.

ICT-coordinators-conferenceתודות לדר' רחלי לוין פלד, לדר' ורדה טלמון ולדר' תמר שמיר, מהמחלקה ללימודי המשך, על ארגון יום העיון המרתק ב 2.7 באולם הכט לסיכום שנה פוריה של התפתחות מקצועית לרכזי תקשוב במסגרת שיתוף פעולה בין המחלקה בפקולטה לחינוך לבין מחוז צפון של משרד החינוך.

ביום השישי האחרון התארחה פרופ’ רחל הרץ לזרוביץ, החוג ללמידה הוראה והדרכה, בתכניתו של משה טימור “שישי אישי”
וזאת במסגרת פינתו של העיתונאי החיפאי הוותיק אורי שרון.
בראיון שאורכו כמעט חצי שעה, מספרת רחל על שידוכים בנוסח הדתיים החרדים.

לחץ כאן לשמיעת הראיון המלא

 

יוpds-end-year-2013-montajם העיון השנתי של מסלול הכשרת המורים בחוג ללמידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה לסיכום שנת האימונים בהוראה בדגם ה-PDS  (PROFESSIONAL DEVELOPMENT SCHOOL) הוקדש השנה לנושא "המורה החדש והמפגש החינוכי והאישי עם פגיעות מיניות". יום העיון התקיים ב-28 במאי בשיתוף עם מרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית חיפה והצפון.

הפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר יותם חותם (החוג ללמידה, הוראה והדרכה),  ד"ר איימן אגבריה (החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך) וד"ר לינור הדר (החוג ללמידה, הוראה והדרכה) על זכייתם במענק מחקר מטעם:
 (Stiftung: Deutsch israelisches Zukunftforum (ZIDF ("קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל"), המענק המכובד ניתן עבור פרוייקט מחקרי אינטר-דיסציפלינארי תחת הכותרת: German Israeli Young Researchers on Diversity. הפרוייקט נעשה בשיתוף עם פרופ' ויולה גאורגי, מאוניבריסטת הילדסהיים והוא ימשך כשנתיים. מטרתו להפגיש בין סטודנטים מתקדמים גרמנים וישראלים, העוסקים במחקריהם ב"שונות" בחינוך, מתוך כוונה לבחון ולדון בקשת האופנים בהם "שונות" מופיעה, מדוברת, מוגדרת, נוצרת ומיוצרת בשפה ובפרקיטיקה החברתיים והחינוכיים בישראל ובגרמניה.

בimage001 3.6 התקיים אירוע לציון זכיית האוניברסיטה במרכז המצויינות "למידה בקהילות מתוגברות טכנולוגיה" (The Learning In a Networked Society - LINKS Israeli Center of Research Excellence - ICORE) במסגרת אירועי חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה. במהלך האירוע קיבלה פרופ' יעל קלי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה בשם המרכז, אות הוקרה מהאוניברסיטה על הזכייה היוקרתית.

הפקולטה לiris-manor-binyamini1חינוך מברכת את ד"ר איריס מנור-בנימיני, מהחוג לחינוך מיוחד, על הזמנתה לכהן כחברה בוועדה של משרד החינוך בנושא בית ספר להורים לילדים בגיל הרך.

dana-a-gets-rewardהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דנה אמיר, החוג לייעוץ והתפתחות האדם על זכייתה בפרס המכובד מטעם ההתאחדות הפסיכואנליטית הבינלאומית. הפרס ניתן לד"ר אמיר על מאמר בתחום התיאוריה הפסיכואנליטית, תחת הכותרת:
"“NAUSEA AS THE REFUSAL OF A MOTHER-TONGUE: THE PSYCHOSOMATIC, METAPHORIC, METONYMIC AND PSYCHOTIC EXPRESSION". המאמר הזוכה יוצג בקונגרס הבינלאומי, הקיץ בפראג.

DSCF7524במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה 41 של אוניברסיטת חיפה, ניתן לפרופ' צביה ברזניץ אות מפעל חיים. פרופ' ברזניץ הינה מעמודי התווך של האוניברסיטה בכלל, והפקולטה לחינוך בפרט. האות ניתן כהוקרה על שנים רבות של מחקר מוביל בתחום לקויות הלמידה, אשר הציב את החוקרת ואת האוניברסיטה ברשימת העלית של המחקר בתחום.

akim-openDSCF7356ביום ה', 23.5.13 התקיים יום יצירה בפקולטה לחינוך. ביום זה יצרו יחד סטודנטים להוראת חינוך מיוחד (מהחוג לחינוך מיוחד), סטודנטים להוראת אמנות (מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה) ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מחוג האמנות של בית חנה, השייכים לסניף חיפה של אגודת אקים).

 

ד"ר אריה קיזל, ראש arie-kizelמסלול התואר הראשון והכשרת המורים בחוג ללמידה, הוראה והדרכה מונה לחבר ועדת המקצוע להוראת האזרחות לשנות הלימודים תשע"ג - תשע"ד. חברי הוועדה מייעצת למזכירות הפדגוגית בהתוויית מדיניות ההוראה במקצועה, חשיבה על דרכים לשיפור ההוראה, הטמעת תכנית הלימודים במקצוע, בדיקת הכנסת שינויים וחידושים בתחום הדעת ובדיקת ההישגים במקצוע.

perla-may2013הפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' (אמריטה) פרלה נשר, מהחוג לחינוך מתמטי, על קבלת התואר המכובד "עמית של כבוד" ממכללת גורדון, במסגרת ציון 60 שנות פעילות חינוכית של המכללה האקדמית

לצפיה בכתבה לחץ כאן

האzafrir-goldbergם וכיצד משפיע לימוד נקודת המבט ההיסטורית של "האחר" על יחס הלומד אל קבוצתו הלאומית ועל התייחסותו לקבוצות אחרות? צפריר גולדברג, חוקר בחוג ללמידה, הוראה והדרכה, חקר את השפעת דרכי הוראת ההיסטוריה של הסכסוך על ההזדהות הלאומית של תלמידים האם יהודים וערבים, ועל ניהול דיון ביניהם. כתבה  על המחקר, ועל יחס משרד החינוך לנושא הופיעה ב"הארץ" ב-26 לאפריל.

http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2004416

הפקולטה לחינוך שמחה לבTraining-teachers-in-Palestinian-society-in-Israelרך על הוצאת ספר בעריכתו של ד"ר אימן אגבאריה, החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך בהוצאת רסלינג.

הספר הינו אסופת מאמרים אשר עוסקת במדיניות של הכשרת המורים הערבים ויישומה.

Menu