הנכם מוזמנים למפגש הראשון של סמינר הפקולטה לחינוך.

המפגש יתקיים ב- 7.11.13, בשעה 12:00, בחדר 363 בבניין הפקולטה לחינוך.

הדוברות במפגש יהיו ד"ר איריס טבק מהמחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ופרופ' יעל קלי מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. נושא הרצאתן של ד"ר טבק ופרופ' קלי הוא "רעיונות מרכזיים במדעי הלמידה ובמרכז המצויינות 'לינקס'".

תקציר ההרצאה: כיצד משתנים פני המחקר החינוכי ותוצריו כאשר אנו מתמקדים בהבנת תהליכי הלמידה בהקשר בו הם מתרחשים ובעיצוב הפדגוגי של ההתרחשויות הללו? חוקרים במדעי הלמידה שואפים לקדם בו-זמנית ידע תיאורטי וידע יישומי, כך שבמידה מסוימת, ניתן להתייחס למדעי הלמידה כאל ה"הנדסה" של המחקר החינוכי. למרות שחוקרים במדעי הלמידה שואלים שאלות דומות לחוקרים אחרים בחינוך, אופי המחקר, שיטותיו ותוצאותיו הם לרוב בעלי נופך שונה. בהרצאה זו תציג איריס טבק הנחות יסוד ומחויבויות רעיוניות שבבסיס מדעי הלמידה ותדון באתגרים שמציב מחקר-עיצוב הנערך בהקשרי-אמת. יעל קלי תמשיך בבחינה של הנחות והגדרות יסוד אלו מול המציאות של עידן המידע המתוקשב, עידן בו מיטשטשים לא רק גבולות הזמן והמרחב של הלמידה, אלא גם התפקידים המסורתיים של השחקנים במרחב זה.

ד''ר איריס טבק היא העורכת הראשית השותפה (עם ג'וש רדינסקי) של כתב העת של מדעי הלמידה (Journal of the Learning Sciences) . ד''ר איריס טבקהיא מרצה בכירה וראש המסלול לתכניות לימודים, למידה והוראה, במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. טבק חברה במרכז המצוינות המחקרית LINKS I-CORE בנושא חינוך וחברת המידע החדשה. מחקריה עוסקים באופן שבו מיומנויות חשיבה מתפתחות תוך אינטראקציה בין אישית בסביבות עתירות טכנולוגיה, בתהליכי שכילה בקרב מומחים וטירונים, בפיתוח מתודולוגי של מחקר עיצוב (design-based research)  ובפיתוח מודלים של פיגומים (scaffolding). בעבר כיהנה טבק כנשיאת האגודה הבינלאומית למדעי הלמידה (ISLS).

 

 

פרופ' יעל קלי הינה ראש מרכז המצויינות המחקרית LINKS I-CORE פרופ' יעל קליבנושא חינוך וחברת המידע החדשה וחברת סגל במגמה לטכנולוגיות בחינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה. תחומי המחקר שלה כוללים למידה בסביבות עתירות טכנולוגיה, עקרונות לעיצוב סביבות למידה סוציו-קונסטרוקטיביסטיות, וחקר תהליכי הטמעת טכנולוגיות למידה בבתי ספר ובחינוך הגבוה. קלי הינה עורכת משנה בכתב העתInstructional Science .

 

 

Menu