ממפגש הבוגריםהשבוע התכנסנו לאירוע שמח ומרגש של הענקת תואר בוגר ובוגרת לתלמידי התואר השני לשנת תש"ף. 

אנחנו שמחים לברך את:

  • שני גולדשטיין, אשר סיימה כמצטיינת הדיקן ללימודים מתקדמים
  • שירי קאשי, אשר סיימה בהצטיינות יתרה
  • ביאן מסארוה, אשר סיימה בהצטיינות
  • צ'לסי חוטימסקי, אשר סיימה בהצטיינות
  • טניה קובלסקי גרינקו,  אשר סיימה בהצטיינות
  • דניאל טברסקי
  • נעם קליין 
  • איילת שוחט
  • שירה זליקוביץ
  • אסמאא מחאמיד
  • רוני אלון
  • חוסיין גדבאן
  • טל לן
  • עדי רחמים

בשל המגבלות, הטקס נערך מרחוק, בזום, ועדיין היה מרגש ושמח.

 בוגרות ובוגרים יקרים, שמחנו והתרגשנו לפגוש כל אחד ואחת מכן. שמחנו לשמוע איפה אתםן היום, על הדברים שלקחתם מהמגמה, להכיר מעט את משפחותיכם, ולהרגיש גאווה רבה על הדרך שעשיתםן. 

 אתםן מוזמנים ומוזמנות לעקוב אחרי העשיה במגמה דרך אתר המגמההפייסבוק שלנו, או האינסטגרם של החוג ללמידה, הוראה והדרכה. זיכרו, תמיד תהיו חלק מהקהילה שלנו, היו איתנו בקשר, בואו לבקר, כתבו מידי פעם, ספרו חדשות, עדכנו בחייכם.

 

בהערכה רבה, 

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

הבעת תנועת לייק / אהבתיהפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר נורית נוביס דויטש, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, שנבחרה להיות חברה בפורום הצעירים במדעי הרוח והחברה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים לשנת תשפ"א!

פורום הצעירים של החטיבה למדעי הרוח החל לפעול בשנת תשס"ד (2004). מטרת הפורום לרכז את המצטיינים באנשי המדע הצעירים בארץ בקבוצות דיון וחשיבה וליזום ולקדם קשר ופעילות מחקרית ואינטלקטואלית משותפת בין חוקרים ממוסדות שונים ומתחומים מגוונים במדעי הרוח והחברה. בכל שנה נבחרים לפורום קבוצה של חוקרים צעירים מהמוסדות האקדמיים בישראל. אמת המידה לבחירת המועמדים היא הצטיינות מיוחדת במחקר וחשיבה מקורית. פעילות הקבוצה של נורית תמשך שנתיים, ישתתפו בו 16 חוקרים מהאוניברסיטאות השונות בארץ, והנושא הנבחר לפורום הפעם הוא: "גזענות, אנטישמיות ורצח עם".

בראש כל קבוצה עומד חבר אקדמיה, המנחה את פעילותה. הקבוצה מורכבת מחוקרים צעירים ממגוון תחומים המשיקים לנושא-העל. הפעילות באה לידי ביטוי במפגשים, בסדנאות ובהרצאות שמעבירים חברי הקבוצה, ולעתים גם מרצים אורחים, שהם חברי האקדמיה או מרצים חיצוניים. על פי החלטה משותפת של מנחה הקבוצה ושל חבריה הקבוצה עשויה לדון גם במצב המחקר בארץ ובכלים העומדים לרשות החוקרים במוסדות להשכלה גבוהה.

צילום מסך מהמחקרהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר שרונה ט. לוי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, ואת ד"ר אסנת זוהר על ההצגות והפרסומים העוסקים במחקרן המרתק, בנושא למידה עם סביבת אֵלִי-כֶּם (ELI-Chem, Embodied Learning Interactive Chemistry) של מושגים מרכזיים בכימיה.

במסגרת המחקר פיתחו החוקרות את הסביבה אֵלִי-כֶּם (ELI-Chem, Embodied Learning Interactive Chemistry). סביבה זו מתמקדת בלמידה של מושגים מרכזיים בכימיה ברמה של תיכון – קישור כימי, כוחות חשמליים ואנרגיה כימית. הלמידה בסביבה מתבססת על תיאוריית "למידה מעוגנת-גוף" המדגישה את הקשר בין פעולה וחשיבה.

צילומי מסך מתוך המחקר

לקריאה נוספת על המחקר בקישור (בחלון חדש): https://katzr.net/4617e1

ד"ר אסנת זוהר וד"ר שרונה ט. לוי הציגו היבטים שונים מהמחקר בכנסים:

  1. IDC 2020: Interaction Design and Children
  2. ECRICE, 15th European Conference on Research in Chemistry Education
  3. AERA Annual Meeting (במסגרת שולחנות עגולים)

המאמרים שהוצגו הם:

Zohar, A.R. & Levy, S.T. (2020). What do Atoms Feel? Understanding Forces and Energy in Chemical Bonding through the Eli-Chem Environment. IDC 2020: Interaction Design and Children, June 21-24, 2020, London, UK.

 Zohar, A.R. & Levy, S.T. (2020). Developing conceptual understanding in chemistry through embodied experiences. Part of the "Developing conceptual understanding in chemistry through technology or instructional measure" symposium. ECRICE, 15th European Conference on Research in Chemistry Education, Weizmann University, Israel, 6-8 July, 2020.

 Zohar, A.R. & Levy, S.T. (2020). Learning progression for chemical bonding based on learning with the ELI-Chem simulation. ECRICE, 15th European Conference on Research in Chemistry Education, Weizmann University, Israel, 6-8 July, 2020.

 Zohar, A. R. & Levy, S. T. (2020, Apr 17 - 21) Which Forces Does Atom Feel? Embodied Experiences of Chemical Bonds With the ELI-Chem Learning Environment [Roundtable Session]. AERA Annual Meeting San Francisco, CA http://tinyurl.com/u5yfosf (Conference Canceled)

כל הכבוד לכן!

Dani ben Zviאנחנו שמחים לברך את פרופ' דני בן-צבי, ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה ואת עמיתתו ד"ר דינה ציבולסקי, ראש המסלול לחינוך לביולוגיה, בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה‏ בטכניון על הזכיה במענק מחקר במסגרת הקרן המשותפת לטכניון ולאוניברסיטת חיפה על הצעתם למחקר שעוסק באינטגרציה בין חינוך סטטיסטי, חינוך מדעי וחינוך למהות המדע בפרוייקט מדע אזרחי.

מחקר רב- תחומי ובין- תחומי זה, רותם את האופן שבו תחומי הדעת הללו שזורים זה בזה ומשלימים זה את זה ובוחן את סוגי חשיבה המורכבים הכרוכים בהם, ואת החיבורים המהותיים והמובנים ביניהם.  

ההצעה אשר נבחנה אל מול הצעות רבות, זכתה לשבחים! 

כל הכבוד לכם דני ודינה!

מטוס מנייר מוביל על פני שאר מטוסים אחריםברכות לכל חברי הפקולטה, על עליה במקומנו בדירוג מדד שנחאי היוקרתי בלימודי חינוך מ- 100 - 165 ל- 67 - 100 המקומות הטובים בעולם.  

הפקולטה לחינוך דורגה במקום הראשון בארץ ובטווח המקומות 100-76 בעולם בלימודי חינוך.

 מדד שנחאי היוקרתי, המדרג את מיטב האוניברסיטאות בעולם על פי תחומי לימוד, דירג את אוניברסיטת חיפה בטווח מקומות 100-76 בלימודי החינוך בעולם ובמקום הראשון בארץ. בכך עקפה האוניברסיטה את כלל האוניברסיטאות הישראליות, וגם מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, כגון, אוניברסיטת ייל, קיימברידג’ ואוקספורד.

פרופ’ רון רובין, נשיא האוניברסיטה: “המיקום הגבוה במגוון רחב של תחומים מעיד על הצלחתם של תהליכים פיתוח רבי-שנים … ואני בטוח שנמשיך ונכבוש יעדים נוספים. ללא צוותי המחקר וההוראה, על כלל גווניהם ותחומיהם, לא היינו מגיעים למקום שאליו הגענו. תודה לכם”.

יישר כוח!

 

לקריאת הידיעה המלאה לחץ כאן (בחלון חדש)

סמל הכנסברכות חמות לרותי בן-ישי, שירי קאשי וליאת רחמיאן, תלמידות דוקטורט במגמה לטכנולוגיות בחינוך, על ההצגות המוצלחות במסגרת הרצאות מטעם ה- ILSSA (The International Learning Sciences Students Association, הועדה החדשה של ה ISLS בכנס ICLS2020).

הרצאותיהן של רותי, שירי וליאת, אשר זכו לתשבוחות:

Ruthy Ben-Yishai, The Co-Development of Teachers' identities as Proffessionals and Learners in Humanistic Knowledge Building Communities

Shiri Kashi, Fixedness and Growth at Individual and Collective LevelsS in Knowledge Building Communities.

Liat Rahmian, The Co-development of Identity and Knowledge in Learning Communities

כל הכבוד לכן רותי, שירי וליאת!

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

סמל זכייהאנחנו שמחים לבשר על תלמידות המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אשר זכו במלגת סילבר לשנת תש"ף:

רותי בן ישי - תלמידת דוקטורט בהנחייתם של ד"ר יותם הוד ופרופ' דני בן-צבי. מחקרה של רותי, "הפיתוח המשותף של זהויות אנשי החינוך הן כלומדים והן כמורים בעת השתתפותם בקהילות למידה", בוחן את אופן ההשתתפות של מורים בקהילות הומניסטיות בונות ידע, בהן הם לומדים על עצמם כלומדים, מעצבים את אופני ההוראה ואת הזהות שלהם בכיתה.

תבל זינזיק – תלמידת המגמה לטכנולוגיות בחינוך המונחית על ידי פרופ' אורית חצרוני (החוג לחינוך מיוחד). מחקרה של תבל עוסק בהשפעת השימוש בוידאו-מודלנג – תכנת מחשב חינוכית ודיונים קבוצתיים הכוללים סימולציות, ברכישת מיומנויות חברתיות-מיניות בקרב מתבגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה.

רחל ואליעזר סילבר ז"ל ראו בהוראה ובחינוך אמצעי להשגה של עצמאות כלכלית ורוחנית, הן ברמה האישית והן ברמת הכלל, ופעלו לשם כך במהלך חייהם. קרן ההנצחה אשר הוקמה בשנת 2014 מתוך עזבונם, שמה לה למטרה לבטא את רוחם זו. לאור הישגיה האקדמיים יוצאי הדופן של המגמה לטכנולוגיות בחינוך, הישגים שבזכותם נבחרה על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה להוביל את מרכז המצוינות הישראלי (LINKS I-CORE) לחקר למידה בחברת המידע, בחרה בה קרן ההנצחה לשם מתן מלגות הצטיינות לתלמידי מחקר (תואר שני, שלישי ובתר-דוקטורט) זו השנה השישית.

טקס הענקת המלגה יתקיים עם ביום רביעי, 24.6.2020 בשעה 16:00-17:00. הזוכות ישתפו את הקהל במחקריהן.

ברכות לזוכות,

סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

אריה קיזלראש המגמה לפיתוח מערכות חינוך, פרופ' אריה קיזל פרסם בעמוד הדעות של "ישראל היום" (8.6.2020) מאמר הקורא למורים להתנער מהשיח הקורבני המאפיין אותם וליטול אחריות קולקטיבית על החינוך באופן מנהיגותי:

לקריאת המאמר לחץ כאן (בחלון חדש)

מדליהאנחנו שמחים לבשר על תלמידות ותלמידי המגמה לטכנולוגיות בחינוך, אשר זכו במלגה ובציון לשבח על שם יעקב דון ז"ל לשנת תש"ף:יעקב דון ז״ל

רות אדרי ושירן מלמן זכו במלגה ע"ש יעקב דון ז"ל על פרוייקט הגמר שעיצבו: "קלקלון קל לי בחשבון" - סביבה דיגיטלית שמיועדת לילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בתפקוד גבוה בגילאי 10-21, אשר מטרתה לפתח מיומנויות חשבון בסיסיות ובעזרתן לפתח עצמאות אישית בפעילויות הכרוכות במיומנויות אלו בחיי היומיום.

מדה וולטר, ליאור וייסבלום ורינת אלטאוז זכו בציון לשבח על הפרוייקט - אמפטיה 2.0. מטרת סביבת הלמידה המקוונת לטפח אמפתיה בקרב תלמידי חטיבה. סביבת הלמידה מבוססת על המודל של אמפתיה של זיסמן העוסק בהדהוד אמפתי, הסקה אמפתית ותגובה אמפתית.

 

יעקב דון ז"ל היה מורה ואיש משפחה מסור, תלמיד לקראת דוקטורט בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה, במגמה לחינוך, חברה ותרבות, בהנחייתו של ד"ר אורן גולן. יעקב נרצח בפיגוע ירי ב ח' בכסלו תשע"ו (19.11.2015).
קרן דון, לזכרו של יעקב דון ז"ל הוקמה בשנת 2017 במטרה להנציח את יעקב דון ז"ל, ולבטא את רוחו של יעקב, שהיה איש חינוך בכל רמ״ח איבריו. אהב חינוך ומעל לכל אהב את תלמידיו. "איש של חינוך וחיוך", כפי שמתארים אותו חבריו..

טקס הענקת המלגה והציון לשבח יתקיים עם ביום רביעי, 10.6.2020 במסגרת סמינר המגמה של המגמה לטכנולוגיות בחינוך. הזוכות והזוכים ישתפו את הקהל בפרוייקטי הגמר שעיצבו.

 

ברכות לזוכות ולזוכים.

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu