אריה קיזלבמאמר חדש תחת הכותרת "להשתחרר מהפחד ולשחרר את רוחם של הילדים" באסופה בנושא חינוך, שפירסם מכון ברנקו וייס, כותב פרופ' אריה קיזל מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה בין היתר: "על מערכת החינוך הישראלית להיפרד מהפחד ולשחרר את רוחם של התלמידים – לאפשר להם לחשוב! מערכת החינוך הישראלית היא יצרנית של שיתוק חינוכי. שיתוק זה בא לידי ביטוי בהיררכיה חינוכית המייצרת ומשעתקת פדגוגיה מדכאת חשיבה בפרקטיקות החינוכיות שלה. פדגוגיה משתקת זו גורמת בין השאר להדרתו של העיסוק בפילוסופיה מהמרחב החינוכי – מגן הילדים ועד מערכת הכשרת המורים בישראל. טענתי היא שפדגוגיה של פחד מפני חשיבה, בעיקר מפני חשיבה פילוסופית, מניעה את מערכת החינוך שלנו ובאה לידי ביטוי מובהק בפרקטיקה של מדידה והערכה."

למאמר המלא לחץ כאן (בחלון חדש)

חץ מעלהג׳ון יואנידיס מסטנפורד פירסם את דירוג 100,000 המדענים המובילים בעולם מבחינת פירסומים וציטוטים. הדירוג בוצע על כ-7 מליון מדענים.

ברכות חמות לחברינו פרופ׳ אנית סומך, פרופ׳ אנה ספרד, פרופ׳ דוד שר ופרופ׳ סלים אבו-רביעה שבין 600 החוקרים המובילים בתחום החינוך ברשימה שפורסמה.

גאוה גדולה לפקולטה לחינוך!

אביבה ברקוביץ אוחנההפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר אביבה ברקוביץ-אוחנה מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה ומהחוג לייעוץ והתפתחות האדם, לרגל זכייתה במענק מחקר מהקרן Bial Foundation למחקר בנושא:

Understanding the brain mechanisms of death-denial for fostering mindfulness-based existential resilience.

 

כותרת: הבנת המנגנונים המוחיים שבבסיס הדחקת-מוות להגברת חוסן נפשי קיומי באמצעות מיינדפולנס

אביבה ברקוביץ' אוחנה ויאיר דור-זידרמן

תקציר: מסורות החוכמה העתיקות השונות בעולם מדגישות את הצורך להתמודד עם וללמוד לקבל את המוות כעובדה קיומית בחיים. לאחרונה הצענו מודל כיצד המוח מכחיש מוות עצמי. מאחר ואנו כעת נתונים תחת איום קיומי גלובלי, ישנה דחיפות להבין מבחינה מדעית כיצד ניתן להגביר חוסן נפשי קיומי.

פרוייקט מחקר זה יתרום להרחבת והעמקת הבסיס המדעי של הכחשת מוות, ויאפשר (1) להבין מנגנונים מוחיים בסיסיים ופקטורים הקשורים לחוסן נפשי של הדחקת מוות, ו-(2) להעריך את יכולת הוויסות באמצעות מיינדפולנס, עם שינויים בתחושת-עצמי כמנגנון הפעולה המוצע.

 

Title: Understanding the brain mechanisms of death-denial for fostering mindfulness-based existential resilience

PI: Aviva Berkovich-Ohana; Co-PI: Yair Dor-Ziderman (postdoc)

The great wisdom traditions of the world emphasize the need to face up and learn to accept our mortality. We have recently proposed an account of how the brain denies death. As we are currently in a persistent global existential threat situation, it is timely and urgent to gain a scientific understanding of how to foster existential resilience.

This project will contribute to widening and deepening the scientific basis of death denial, allowing to (i) gain understanding of the basic neural implementation, resilience factors, and downstream implications of death-denial, and (ii) assess its regulation by mindfulness, with altered self-processing as the mechanism-of-action.

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu