החלה ההרשמה להתמחות: למידה, מוח וחינוך

 התמחות במסגרת תואר שני בפקולטה לחינוך, באוניברסיטת חיפה

 

ההתמחות היא מוקד משיכה לסטודנטים מצוינים ושיוכלו לבחור במסלול עם או בלי תזה בתחום של "למידה, מוח וחינוך"  

 

ההתמחות משלבת בין שלושה תחומי ידע מרכזיים: (1) מדע מוח והעצב  (neuroscience), (2) חינוך, פדגוגיה ודידקטיקה, ו (3) פסיכולוגיה (כולל, פסיכולוגיה התפתחותית, חינוכית, קוגניטיבית,  נוירופסיכולוגיה, ופסיכולוגיה ביולוגית).

 

מה מיוחד אצלנו?

ההרשמה להתמחות היא דרך אחד מארבעת חוגי האם שהם במרכז העניין של הסטודנט/ית:

-החוג לחינוך מיוחד

-החוג לחינוך מתמטי

-החוג לייעוץ והתפתחות האדם

-החוג מדעי הלמידה וההוראה

 

הסטודנטים מסיימים עם תואר "מוסמך בחוג האם עם  התמחות בלמידה, מוח וחינוך".

 לכן ההתמחות מחייבת את הסטודנט להרשם לחוג האם ומתוך חוג האם הסטודנט ילמד גם את קורסי העל של ההתמחות.

 

מסלולי לימוד

התמחות המוצעת ב"למידה, מוח וחינוך" כוללת שני מסלולים:

  • -מסלול עם כתיבת תזה (מסלול א')
  • -מסלול ללא כתיבת תזה (מסלול ב')

 

מה תלמדו במסגרת ההתמחות ב "למידה, מוח וחינוך"?

- מחקר ועבודה פדגוגית בתחומים של חינוך וההוראה, מדעי המוח ופסיכולוגיה ביחד עם תחומים שקשורים לחוג האם שלכם (חוג האם יכול להיות, הגיל הרך, חינוך מיוחד, חינוך מתמטי או מדעי הלמידה וההוראה).

 - שילוב מורכב וחשוב בין המחקר הבסיסי והיישומי לבין השדה החינוכי והקהילה.

 - כיצד הממצאים העדכניים ביותר במדעי המוח מתקשרים לשאלות הבסיסיות של החינוך, וההיפך.  

 

 ההתמחות מכשירה אנשי חינוך ...

  1. לעשייה שהיא מבוססת על ראיות מדעיות.
  2. באופן המותאם לראייה רב תחומית שמשלבת ידע מתחומי החינוך ומדעי המוח והקוגניציה.
  3. במסגרת קהילת למידה תומכת, לצד קבוצת עמיתים מגוונת, שלהם תשוקה משותפת לחינוך, וסקרנות אינטלקטואלית.

 

 למי מיועדת ההתמחות?

- מורים, מנהלים, צוות טיפולי המועסק במערכת החינוך (כגון יועצים, פסיכולוגים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, ועוד), ואנשי חינוך אחרים, אשר מבקשים ללמוד כיצד מחקר במדעי הקוגניציה ומדעי המוח יכול לעצב את העתיד של החינוך.

 -אנשים שמעוניינים להרחיב את הידע שלהם במסגרת לימודי התואר השני בחינוך, וללמוד גם על הקשרים מוחיים ופסיכולוגיים.

 - אנשים שעומדים בדרישות הקבלה של חוגי האם

 

מי הם הבוגרים והבוגרות?

אנשים בעלי חשיבה ביקורתית בכל הנוגע לתחומי החינוך,

צרכנים מודעים יותר של כלים פדגוגיים,

אנשים אשר יודעים לקשר בין המחקר לסביבה בתחומים שעוסקים בלמידה, מוח וחינוך.

 

ההתמחות מאפשרת לבוגרים לפתח קשרים בשדה ובאקדמיה באמצעות השתתפות בפעילויות חינוכיות ומחקריות שונות, המועברות על ידי הסגל של הפקולטה לחינוך בחיפה.

 

לכן, בוגרי ההתמחות בתחום של "למידה, מוח וחינוך" עשויים להיות ...

-מובילי דעה וממציאים,

-יזמים חינוכיים,

-בוגרים מלמדים,

-עובדי מחלקות חינוך מדיניות,

-פעילים בחברות תוכנה חינוכית,

-מרכזי הגיל הרך וארגוני מחקר ללא מטרות רווח,

-תלמידי דוקטורט וחברי סגל אשר עוסקים במחקר פורץ דרך במכללות ואוניברסיטאות מסביב לעולם.

 

 לפרטים ולהרשמה נא ליצור קשר:
רוית נחתומי 8240767-04 rvanono@univ.haifa.ac.il

 

** כל הנאמר בלשון זכר מתכוון גם ללשון נקבה

 

 

 

באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu