במסגרת המחקר פיתחו החוקרות ד"ר שרונה ט. לוי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, וד"ר אסנת זוהר, את הסביבה אֵלִי-כֶּם (ELI-Chem, Embodied Learning Interactive Chemistry). סביבה זו מתמקדת בלמידה של מושגים מרכזיים בכימיה ברמה של תיכון – קישור כימי, כוחות חשמליים ואנרגיה כימית. הלמידה בסביבה מתבססת על תיאוריית "למידה מעוגנת-גוף" המדגישה את הקשר בין פעולה וחשיבה.

צילומי מסך מתוך המחקר

לקריאה נוספת על המחקר בקישור (בחלון חדש): https://katzr.net/4617e1

ד"ר אסנת זוהר וד"ר שרונה ט. לוי הציגו היבטים שונים מהמחקר בכנסים:

  1. IDC 2020: Interaction Design and Children
  2. ECRICE, 15th European Conference on Research in Chemistry Education
  3. AERA Annual Meeting (במסגרת שולחנות עגולים)

המאמרים שהוצגו הם:

Zohar, A.R. & Levy, S.T. (2020). What do Atoms Feel? Understanding Forces and Energy in Chemical Bonding through the Eli-Chem Environment. IDC 2020: Interaction Design and Children, June 21-24, 2020, London, UK.

 Zohar, A.R. & Levy, S.T. (2020). Developing conceptual understanding in chemistry through embodied experiences. Part of the "Developing conceptual understanding in chemistry through technology or instructional measure" symposium. ECRICE, 15th European Conference on Research in Chemistry Education, Weizmann University, Israel, 6-8 July, 2020.

 Zohar, A.R. & Levy, S.T. (2020). Learning progression for chemical bonding based on learning with the ELI-Chem simulation. ECRICE, 15th European Conference on Research in Chemistry Education, Weizmann University, Israel, 6-8 July, 2020.

 Zohar, A. R. & Levy, S. T. (2020, Apr 17 - 21) Which Forces Does Atom Feel? Embodied Experiences of Chemical Bonds With the ELI-Chem Learning Environment [Roundtable Session]. AERA Annual Meeting San Francisco, CA http://tinyurl.com/u5yfosf (Conference Canceled)

 


בשנים האחרונות, ישנה פריחה של מוסדות ותוכניות המיועדות לחברה החרדית באקדמיה. בעוד ויכוחים ערים מתקיימים ביחס להפרדה המגדרית, לאתגרי הרקע של הלומדים ולרמה האקדמית המונחלת בתוכניות אלו, מעט ידוע לנו על הפרספקטיבה של הלומדים והדרכים בהן הם מטמיעים ידע זה, ועל האופן בו הלומדים משלבים את תפיסות עולמם הדתית בהנחות היסוד המדעיות הטבועות בידע האקדמי. במחקר משותף של ד״ר אורן גולן ודוקטורנט החוג אלדר פל נבחנה סוגייה זו. המאמר שכתבו ״Legitimizing academic knowledge in religious bounded communities: Jewish ultra-orthodox students in Israeli higher education" פורסם ב- 2020 בכתב העת International Journal of Educational Research.

לחץ כאן לצפייה במאמר המלא (בחלון חדש)

 


 

 

הפורום האקדמי הישראלי לפילוסופיה עם ילדים בראשות פרופ' אריה קיזל יוזם סמינרים, השתלמויות ומפגשים מקומיים ובינלאומיים בנושא עידוד חשיבה פילוסופית עם ילדים. הפורום גם מעניק חסות לשורה של מחקרים וסדנאות בשטח החינוך בארץ.

לחץ כאן לכניסה לפורום (בחלון חדש)

 


 

כיצד ניתן לעודד תלמידים להשתתף בלמידה כיתתית באופן שרותם את תחומי העניין שלהם, הכוונות שלהם,
האופי שלהם והחוויות או הנורמות התרבותיות הבאות לידי ביטוי בחיי היום-יום שלהם ובהיסטוריה המשפחתית והקהילתית שלהם?

צפו בסרטון החדש והמלהיב מאת ד"ר יותם הוד מהמגמה לטכנולוגיה בחינוך באוניברסיטת חיפה,
המסביר על הפרויקט שלו שזכה למימון אירופאי: זהויות של תלמידים כבוני ידע.

 
באתר זה נעשה שימוש בתמונות מתוך מאגרי התמונות Thinkstockphotos Shutterstock istockphoto
Menu